Επιλογής
Τεχνικές Συγγραφής Ερευνητικών Προτάσεων
Χρίστος Κουτσαμπέλας
- ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
-
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στην οργάνωση, συγγραφή και υποβολή ερευνητικών προτάσεων. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να μετατρέπουν τις ιδέες τους σε ερευνητικές προτάσεις στα πεδία της εκπαιδευτικής και κοινωνικής έρευνας.
- Να επικοινωνούν και να παρουσιάζουν με αποτελεσματικό τρόπο τις ερευνητικές ιδέες τους σε ακαδημαϊκά και μη ακαδημαϊκά ακροατήρια.
- Να συνθέτουν με αποτελεσματικότητα τις απαιτούμενες πληροφορίες για την οργάνωση, συγγραφή και υποβολή μίας ερευνητικής πρότασης.
- Να συμμορφώνονται με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τους ηθικούς κώδικες, τους σκοπούς και τις καταληκτικές ημερομηνίες των προκηρύξεων.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη ή ομαδική εργασία
- Ικανότητα παρουσιάσεων
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα φιλοδοξεί να εξοικειώσει τους φοιτητές με τη συγγραφή, ανάλυση και παρουσίαση ερευνητικών ιδεών στο πλαίσιο υποβολής ανταγωνιστικών ερευνητικών προτάσεων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις για τον τρόπο λειτουργίας του θεσμικού πλαισίου υποβολής και χρηματοδότησης ερευνητικών προτάσεων τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και θα είναι σε θέση να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε τεκμηριωμένες ερευνητικές προτάσεις.
Στα πλαίσια του μαθήματος, οι φοιτητές αναπτύσσουν τα σχετικά μέρη μίας ερευνητικής πρότασης δίνοντας έμφαση στην τεκμηρίωση των ιδεών τους αλλά και στη σύμπλευση με τα κριτήρια της προκήρυξης. Επίσης, αποκτούν γνώσεις σε πρακτικά ζητήματα διαχείρισης ερευνητικών προτάσεων και προγραμμάτων, καθώς και έρχονται σε επαφή με ζητήματα ερευνητικής δεοντολογίας. Η καλή γνώση στην κατανόηση και συγγραφή στα Αγγλικά είναι επιθυμητή.
Το μάθημα αναπτύσσεται στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
- Θ.Ε. 1 Εισαγωγή στην κοινωνική και εκπαιδευτική έρευνα – ορισμός και βασικά στοιχεία της ερευνητικής πρότασης.
- Θ.Ε. 2 Το εθνικό θεσμικό πλαίσιο για την έρευνα.
- Θ.Ε. 3 Το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο για την έρευνα.
- Θ.Ε 4 Η σημασία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης.
- Θ.Ε. 5 Η δομή των ερευνητικών προτάσεων.
- Θ.Ε. 6 Παρουσίαση εικονικής προκήρυξης (virtual call).
- Θ.Ε. 7 Καλές πρακτικές και παραδείγματα ερευνητικών προτάσεων.
- Θ.Ε. 8 Το μεθοδολογικό πλαίσιο της ερευνητικής πρότασης.
- Θ.Ε 9 Βασικά στοιχεία σχεδιασμού ποσοτικής μεθοδολογίας.
- Θ.Ε. 10 Σχέδιο διάχυσης και σχέδιο υλοποίησης.
- Θ.Ε. 11 Κριτήρια αξιολόγησης ερευνητικών προτάσεων.
- Θ.Ε. 12 Θέματα διαχείρισης ερευνητικής ομάδας.
- Θ.Ε. 13 Ανατροφοδότηση φοιτητών και ανοικτή συζήτηση.
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας
10
Εκπόνηση (Ομαδικής) Εργασίας
71
Ετεροαξιολόγηση
30
Σύνολο Μαθήματος
150
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στην υποβολή μίας ερευνητικής πρότασης στα πλαίσια μίας εικονικής προκήρυξης (virtual call). Οι φοιτητές, επιπρόσθετα, συμμετέχουν σε μια διαδικασία ετεροαξιολόγησης, καθώς και καλούνται να μελετήσουν, να αξιολογήσουν και να αξιολογηθούν συνεργατικά.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Σημειώσεις του μαθήματος.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
-